De verschillende liften van Wiggelaar

verhuisliftMotorlift, electrolift, opbouwlift… Erkende verhuizer Wiggelaar beschikt over diverse liften waarmee u die o-zo-zware items op een hoge etage eenvoudig naar beneden haalt. Denk aan een grote piano of aan een ontzettend zware en niet uit elkaar te halen servieskast. Maar welke van deze liften is voor u het meest geschikt? Waar zit het verschil ‘m in en hoeveel kost zo’n lift eigenlijk? Wiggelaar legt uit.

Diverse liften bij Wiggelaar
Wat betreft de verhuisliften beschikt verhuisbedrijf Wiggelaar over diverse varianten; de motorlift, de electrolift en de opbouwlift. Deze liften verschillen op meerdere vlakken van elkaar. Te beginnen bij de hoogte; de motorlift komt het hoogst, tot wel 26 meter (7e tot 8e verdieping). De electrolift kan tot 21 meter hoogte komen en de opbouwlift tot ‘slechts’ circa 12 meter. Het voordeel van de opbouwlift is daarentegen dat deze zeer makkelijk op en af te bouwen is. De motorlift is geschikt voor de hoogste etages en de zwaarste spullen (tot 300 kilo), maar de electrolift is weer een stuk sneller en handiger in gebruik én overal inzetbaar. Dit maakt de electrolift dan ook favoriet bij verhuizingen midden in een drukke stad zoals Amsterdam.

Welke lift het ook wordt, één ding hebben al deze varianten met elkaar gemeen; ze halen met gemak zware spullen van uw woning naar beneden!

Wat mag dat kosten?
De verhuisliften van Wiggelaar moeten voor minstens 2 uur worden afgenomen en zijn daarna per kwartier te huur. Er is altijd een verhuizer bij de lift aanwezig en indien gewenst kunt u hier ook een tweede aan toevoegen. Een rekensom: voor één willekeurige verhuislift en één verhuizer betaalt u 160 euro en na de minimale 2 uur betaalt u per kwartier 20 euro extra. Wilt u direct twee ervaren verhuizers inhuren, dan bent u voor twee uur 244 euro kwijt en betaalt u per extra kwartier 30 euro extra. Voor een overzicht van alle prijzen kijkt u hier.

Let op: gaat u voor de opbouwlift dan is het aan te raden om sowieso twee verhuizers in te huren, dit in verband met het op en afbouwen van de lift.

Dus, gaat u binnenkort verhuizen van de 5e, 6e, 7e of 8e etage en schakelt u hier graag de hulp van een externe kracht voor in? Bekijk dan de verhuisliften van Wiggelaar!

FAQ: verhuis ik mijn internetabonnement mee?

InternetStel u eens voor: er staat een verhuizing op de planning en u bent druk aan het inpakken, opruimen en regelen. Grote kans dat de dingen die normaal altijd als vanzelfsprekend zijn nu niet de grootste prioriteit hebben. Maar vergeet ze niet! Denk bijvoorbeeld ook aan uw internetabonnement. Neemt u deze mee naar de nieuwe woning of gaat u voor een andere provider met wellicht een betere aanbieding? Wiggelaar zet de mogelijkheden op een rijtje.

Het internetabonnement meenemen
De makkelijkste oplossing is het meeverhuizen van uw internetabonnement. Als u tevreden bent over uw huidige provider, dan is het wel zo prettig en vertrouwd om hier gewoon bij te blijven. In dat geval is het dan ook belangrijk om van tevoren te checken of de provider überhaupt wel op het nieuwe adres levert (want elke provider heeft een eigen gebied in Nederland). Levert de provider ook op uw nieuwe adres? Dan kan u een verhuisverzoek indienen. De provider zorgt er vervolgens voor dat alle diensten op de datum van de verhuizing worden overgezet. Tip: dit kost meestal best wat tijd! Dien het verhuisverzoek dus ruim van tevoren in (ca 4 weken).

De nieuwe provider
Het is altijd verstandig om uw huidige internetabonnement voor de verhuizing eens goed te bekijken en te vergelijken. Heeft u een betere aanbieding gevonden? Dan is het zaak om uw huidige abonnement op te zeggen. Houd hierbij wel rekening met de minimale contractperiode; zit u hier nog binnen, dan kan u uw huidige abonnement niet zonder consequenties – denk bijvoorbeeld aan een opzegvergoeding – opzeggen. Tip: zeg uw huidige internetabonnement pas op als u de bevestiging van uw nieuwe provider binnen hebt!

Samenwonen
Trekt u bij iemand in? Dan is de kans groot dat op dat adres al een internetabonnement is. En twee internetabonnementen, dat heeft u niet nodig. Helaas moet u ook in dit geval rekening houden met de genoemde contractperiode. Het is dan ook slim om beide abonnementen te bekijken; als één van de twee al buiten de minimale contractperiode zit, kan dat contract het beste worden opgezegd.

Het moge duidelijk zijn; een verhuizing brengt meer met zich mee dan enkel en alleen het inpakken van verhuisdozen. Het kost wat tijd en moeite, maar dan heb je ook wat; een fijne nieuwe woonplek mét internet. Veel succes!

Waar moet ik mijn nieuwe adres doorvoeren?

Adres doorvoeren nieuwe woningBent u verhuisd, dan heeft u een nieuw adres. Eén plus één is twee. En dat u wettelijk verplicht bent om dit nieuwe adres binnen een termijn van vijf dagen door te geven aan uw gemeente, is over het algemeen ook wel bekend. Maar wist u dat u uw nieuwe adres bij veel meer instanties moet/kunt doorgeven?

Adreswijziging doorgeven
Geeft u uw nieuwe adres door bij de gemeente, dan speelt deze uw gegevens automatisch door naar diverse andere instanties; denk bijvoorbeeld aan de Belastingdienst.

Let op: gaat u van de ene naar de andere gemeente, dan moet u uw nieuwe adres zowel bij uw oude als bij uw nieuwe gemeente aanpassen.

Checklist: nieuw adres doorgeven

  • Heel belangrijk: uw werkgever!
  • De zorg-, levens- en autoverzekering
  • Indien van toepassing: de uitvaartverzekering
  • Verenigingen: denk aan de voetbal- of hockeyclub
  • De school van de kinderen
  • Uw huis- en tandarts
  • De oude buren
  • Ziekenfonds
  • Apotheek

Let op! Bent u zelfstandig ondernemer? Geef uw nieuwe adres dan ook door bij de Kamer van Koophandel.

Vrienden, familie en kennissen
Voor vrienden, familie en kennissen kunt u het wat persoonlijker aanpakken; maak bijvoorbeeld een mooie verhuiskaart waarop uw nieuwe adres zichtbaar is. Hiervoor kunt u zelf aan de slag gaan met knutselgerei, maar ook online zijn vele mogelijkheden. De kortste klap? Ga dan voor een eenvoudig Facebook-, Twitter- en/of LinkedInbericht.

Verhuisd? Geef het door! Aan iédereen die er vanaf moet weten. Wij wensen u veel geluk in uw nieuwe woning.

Ik ga een huis kopen, waar moet ik op letten?

WiggelaarU heeft een prachtig huis op het oog, de verhuisdozen zijn stiekem al van zolder gehaald en u heeft de verhuiskaarten praktisch al geschreven. Ho, wacht, stop! Bij de aankoop van een nieuwe woning moet u op verschillende punten letten. Een kritische eindinspectie is van essentieel belang! Wiggelaar helpt graag een handje; wij hebben de belangrijkste punten voor u op een rijtje gezet.

Checklist: eindinspectie woning

Is de – eventuele – hypotheek rond en tekent u binnenkort voor het nieuwe huis? Proficiat! Maar let op: zet dat krabbeltje pas nadat u de woning nogmaals heeft bezocht en onderstaande punten grondig heeft gecheckt:

  • Wordt de woning opgeleverd met de kwaliteit zoals u het in eerste instantie heeft gezien?
  • Wat zijn de meterstanden van gas, water en elektriciteit?
  • Zijn alle onroerende zaken van de verkoper weggehaald?
  • Ontbreekt er iets? Denk bijvoorbeeld aan de gordijnrails.
  • Is de woning schoon en netjes achter gelaten?
  • Heeft de woning nieuwe defecten?

Cruciaal moment

De eindinspectie is een cruciaal moment binnen het hele aankoopproces. Neem dus de juiste mensen mee; denk hierbij niet alleen aan uw eventuele partner of andere familieleden, maar ook aan uw eigen makelaar. Tip: houdt gedurende de hele ‘bezichtiging’ het volgende in uw achterhoofd; dit is het enige moment waarop u kunt nagaan of dat wat u op papier heeft gekocht ook daadwerkelijk juist en netjes wordt geleverd. Heeft u uw handtekening eenmaal gezet, dan is er geen weg meer terug. Met andere woorden: komt u er naderhand achter dat bijvoorbeeld het kookfornuis niet werkt, dan kunt u geen verhaal meer halen bij de verkoper.

De eindinspectie van uw toekomstige woning is van cruciaal belang. Neem hier de tijd voor én schakel de juiste mensen in. Is alles rond? Erkend verhuisbedrijf Wiggelaar helpt u graag met de verhuizing.

FAQ: Hoe verloopt de overdracht van mijn nieuwe woning?

SleutelsHet is zover: u heeft getekend voor uw droomhuis. In de stad, op het platteland, in Amsterdam of misschien zelfs wel in het buitenland… In het document wat u zojuist getekend heeft is de datum waarop de woning écht van u is opgenomen, maar wat is nu de volgende stap? En hoe gaat de overdracht van uw nieuwe woning precies in z’n werk? Wiggelaar legt het uit.

Notaris
Lang verhaal kort: de officiële overdracht van uw nieuwe woning vindt plaats bij de notaris. Hier tekent u de zogenoemde leveringsakte en hypotheekakte. Ook de sleuteloverdracht vindt bij de notaris plaats.

De leveringsakte en hypotheekakte
Nog nooit van een ‘leveringsakte’ gehoord? Dan komt de term ‘transportakte’ u waarschijnlijk wat bekender voor. Beide benamingen staan voor hetzelfde; een dossier waarmee het eigendom van de woning wordt overgedragen van de vorige bewoner naar u. Vandaar ook dat dit document niet alleen door u ondertekend moet worden, maar ook door de vorige bewoner en de notaris. Hierna volgt de hypotheekakte; hierin staat vastgelegd dat u de woning als onderpand geeft aan de hypotheeknemer in ruil voor een geldlening. De hypotheeknemer heeft nu het recht om uw woning te verkopen als u uw afspraken niet nakomt. Zonder een hypotheekakte leent de bank u geen geld, dit is dus een erg belangrijk onderdeel van de overdracht.

Uw eigen droomhuis
Zodra de leverings- en hypotheekakte getekend zijn, zorgt de notaris ervoor dat beide documenten worden ingeschreven in de openbare registers van het Kadaster; deze instantie registreert vastgoed- en geografische informatie en houdt in de gaten wat van wie is en waar de grenzen liggen. Zodra de documenten zijn ingeschreven is de woning officieel van u. Proficiat!

Met het bedrijf verhuizen binnen Amsterdam

WiggelaarU heeft er even op moeten wachten, maar vandaag is de dag dan toch eindelijk daar: u verhuisd met uw bedrijf naar een nieuwe locatie binnen Amsterdam. Groter, beter bereikbaar en misschien ook wel een stuk efficiënter ingedeeld… Wat de reden van de verhuizing binnen Amsterdam ook mag zijn, de professionele verhuizers van Wiggelaar staan voor u klaar. Indien gewenst mét verhuiswagen, -lift en -dozen!

Alles uit handen
Met ruim 125 jaar ervaring is verhuisbedrijf Wiggelaar ongetwijfeld een goede helpende hand. Terwijl de kasten, stoelen en bureaus vakkundig uit elkaar worden gehaald, werkt u op een andere, rustige plek ongestoord verder. Zo houdt iedereen zich bezig met dat waar ieders krachten liggen. Van het demonteren van het meubilair en het netjes volladen van de verhuiswagen tot het inrichten van de nieuwe werkplek; de enthousiaste verhuizers van erkend verhuisbedrijf Wiggelaar nemen indien gewenst alles van u uit handen.

Meer dan alleen het sjouwwerk
Natuurlijk bestaat een groot deel van het direct zichtbare werk van Wiggelaar uit klussen, monteren en sjouwen. Maar Wiggelaar is meer dan dat. Wanneer u uw bedrijfsverhuizing binnen Amsterdam door ons laat regelen, krijgt u waar voor uw geld. Los van de praktische dingen zoals het meenemen van verhuisdozen, schilderijkoffers en een eventuele verhuislift, regelt Wiggelaar ook de benodigde ontheffingen. Denk bijvoorbeeld aan een parkeerontheffing; hiermee heeft u wat betreft het parkeren bij de nieuwe locatie veel meer vrijheid, wel zo handig!

Verzekeren
Hoewel de kans klein is dat er iets fout gaat, is het altijd verstandig om u te laten verzekeren. Mag Wiggelaar de volledige bedrijfsverhuizing voor u regelen, dan vragen wij een Garantiecertificaat van de Erkende Verhuizers voor u aan. Dit is een uitgebreide verhuisverzekering waarmee uw inboedel wordt verzekerd tot een bedrag van 100.000 euro. Daarnaast zorgt dit certificaat er ook voor dat u bij problemen altijd een nieuwe erkende verhuizer toegewezen krijgt (verhuisgarantie) en ook profiteert u van een aanbetalingsgarantie. Lees alles over het Garantiecertificaat van de Erkende Verhuizers op de website van de Erkende Verhuizers.

De voordelen van een erkende verhuizer als Wiggelaar

Logo Erkende Verhuizers_cmykHet zal u vast niet ontgaan zijn: verhuisbedrijf Wiggelaar is een erkende verhuizer. Een begrip dat we regelmatig laten terugkomen op onze socialmediakanalen, website en in onze blogs, maar wat is het nou precies? En wat heeft u er als klant nou eigenlijk aan? Heel wat! Simpel gezegd maken wij het als erkende verhuizer mogelijk dat u met een gerust hart kunt verhuizen. Fijne gedachte, toch?

Veilig van A naar B
Een erkend verhuisbedrijf voldoet aan alle eisen die zijn opgelegd door de Organisatie voor Erkende Verhuizers. Eisen van toen én eisen van nu, we worden namelijk regelmatig nog getest of deze titel nog steeds bij onze werkwijze past. Deze tests hebben te maken met kwaliteit, milieu en veiligheid. Wiggelaar scoort keer op keer weer hoog!

De voordelen op een rijtje

  1. Een volledig verzekerde inboedel!
  2. Een zorgeloze verhuisdag: indien gewenst wordt alles voor u uit handen genomen, ideaal voor bedrijfsverhuizingen! De diensten van Wiggelaar besparen u als klant veel tijd en energie.
  3. Vakkundige, professionele en vriendelijke verhuizers: van het in- en uitpakken van de dozen tot het (de)monteren van meubilair en het sjouwen van zware spiegels, werkelijk niets is ons teveel! Zo zijn uw kostbare spullen in veilige handen.
  4. Verhuisgarantie én lid van een onafhankelijke Geschillencommissie: komt u er met ons niet uit, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Deze commissie behandelt uw klacht en brengt een bindend advies uit, zowel Wiggelaar als uzelf moeten zich aan dit advies houden.

Meer weten over de verschillende voordelen van een erkende verhuizer? Neem contact met ons op! Wij beantwoorden graag uw vragen.

Verhuizen naar Amsterdam: wat zijn de kosten?

wiggelaar7Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: de kosten van uw verhuizing naar Amsterdam heeft u volledig in eigen hand. Al helemaal wat betreft de diensten van Wiggelaar; gaat u bijvoorbeeld voor één of twee behulpzame verhuizers, heeft u een kleine of een grote verhuiswagen nodig en wilt u dit alles voor slechts een paar uurtjes inhuren of voor een hele dag? Stuk voor stuk keuzes waarover u de regie houdt. Amsterdam, here we come!

Goedkoop verhuizen naar Amsterdam
Voor een goedkope verhuizing naar (of binnen) Amsterdam, bent u bij erkend verhuisbedrijf Wiggelaar aan het juiste adres. Wij maken het namelijk mogelijk om samen met ons de verhuizing te verzorgen. Zo hoeft u het niet alleen te doen, maar bent u wél overal bij en houdt u de controle. Besluit u om met onze verhuizers en andere diensten in zee te gaan, dan zijn er een aantal keuzes die u moet maken:

  • Hoeveel verhuizers heeft u nodig?
  • Hoeveel uur heeft u de verhuizers en verhuiswagen nodig?
  • Wilt u een grote (50 m3) of een kleine verhuiswagen (20 m3) huren?
  • Ook zeker niet onbelangrijk: heeft u een praktische verhuislift nodig?

Wat u kunt verwachten
Wat betreft het kostenplaatje zijn wij zeer transparant. Zo komt u niet voor verrassingen te staan en weet u van tevoren hoeveel de verhuizing naar/in Amsterdam u gaat kosten. Een voorbeeld: u huurt een grote verhuiswagen en één verhuizer in voor twee uur, dit kost u € 168. Heeft u meer mankracht nodig? Voor dezelfde verhuiswagen en twee of drie verhuizers, betaalt u voor twee uur slechts € 256 of € 344! Natuurlijk scheelt een kleinere verhuiswagen in de prijs; inclusief twee verhuizers bent u hier € 236 voor kwijt. Een volledig overzicht van alle mogelijke kosten vindt u op onze website. Let op: u dient minimaal 2 uur af te nemen!

Benieuwd hoeveel uw goedkope verhuizing naar/in Amsterdam zal kosten? Vraag direct online een reservering aan voor de verhuiswagen, verhuizers en eventuele verhuislift. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met u op!

De leukste interieurwinkels in Amsterdam!

Interior2Of u nu binnenkort gaat verhuizen of net de eerste paar nachten in uw nieuwe stulpje achter de rug heeft; de kans is groot dat u nog veel moet regelen. Van het opslaan (of ophalen) van uw meubels en het leren kennen van de buren, tot het in- of uitpakken van de vele verhuisdozen. Voor veel mensen zorgen deze taken voor de nodige stress en juist daarom heeft Wiggelaar een andere leuke activiteit onderzocht: nieuw interieur shoppen in Amsterdam! Want in welke interieurwinkels doet u dat het beste?

Voor iedereen wat wils
Amsterdam is niet voor niets dé modestad van het land; los van de vele kledingwinkels, zijn er hier ook talloze interieurwinkels te vinden. In iedere Amsterdamse buurt komt u wel een unieke winkel tegen met bijzondere tafels, stoelen en banken. ‘We’ staan dan ook niet alleen bekend als de modestad van het land, maar óók als één van de beste designsteden van heel Europa! Kleine kans dat u hier uw slag niet kunt slaan!

Een paar voorbeelden…
Aan de Utrechtsestraat wandelt u zo de interieur- en accessoirewinkel Zenza binnen. Naast de enorme collectie lampen (deels afkomstig uit Egypte!), vindt u hier ook mooie kleden, kussens en kandelaren. Een ideale winkel wanneer u nog wat aankleding zoekt voor uw nieuwe woning. Wilt u het nieuwste van het nieuwste? Bezoek dan Villa ArenA op de Arena Boulevard; 75.000 m2 met de allernieuwste thema’s en trends op het gebied van wonen! Bent u meer van de vintage- en industriële look? Dan is Neef Louis in Amsterdam Noord een aanrader.

Een bekende: Loods5
Rij net even een stukje verder (lees: naar Zaandam) en u staat middenin het welbekende Loods5! Deze interieurwinkel staat bekend om het brede aanbod van woon- en lifestyle producten van verschillende importeurs, groothandelaren en fabrikanten. Allemaal onder één dak. Daardoor heeft de klant, u dus, ontzettend veel keuze. Het concept van Loods5 is als volgt: alle producten die u in de winkel ziet, zijn tot aan de verkoop eigendom van de importeurs en dus niét van Loods5. Loods5 faciliteert enkel de verkoopruimte. Let op: u kunt in de winkel alleen met pinpas of creditcard betalen!

Dus, onlangs of binnenkort verhuizen naar Amsterdam en nog op zoek naar een gave stoel, grote eettafel of ‘die ene speciale’ kast? Ga bovenstaande interieurwinkels af, succes gegarandeerd! De enthousiaste verhuizers van Wiggelaar helpen u vervolgens graag met het in elkaar zetten van uw nieuwe meubilair.

De opslag van Wiggelaar: goedkoper dan een self-storage!

Wiggelaar verhuisdozenZit je tussen twee verhuizingen in, is het nog niet duidelijk wat er met een inboedel moet gebeuren of heb je simpelweg geen ruimte meer voor ál die meubels? Maar wil je ze ook niet direct verkopen? Kijk dan eens naar de opslag van Wiggelaar! Deze ligt in de Houthaven in Amsterdam-West en hier kan je al je spullen netjes en geordend opslaan. Goed om te weten: deze geconditioneerde opslagruimte is maar liefst 20% goedkoper dan een self-storage!

Werkwijze opslag Wiggelaar
Wanneer je gebruik wilt maken van de inboedelopslag van Wiggelaar, wordt er vooraf een uitgebreide inventarislijst opgemaakt. Vervolgens worden alle kasten, stoelen, schilderijen en andere meubels netjes ingepakt en opgeslagen. Vanuit deze plek kan alles op een later moment worden vervoerd naar één (of meerdere) adressen. Natuurlijk mag je de spullen ook zelf op komen halen.

Voor iedereen beschikbaar!
De opslag in Amsterdam-West is voor iedereen beschikbaar. Kom je uit Haarlem, Zaandam, Weesp of Badhoevedorp en zit je midden in een verbouwing? Schroom dan niet en breng de spullen en meubels waar je op dat moment simpelweg geen ruimte meer voor hebt gewoon naar ons toe. Of vraag ons om alles op te halen! In no time staan de professionele verhuizers van Wiggelaar voor de deur.

Fijn voor de portemonnee
Wanneer je ervoor kiest om je spullen in onze opslagruimte in de Houthaven op te slaan, maak je een bewuste keuze. Deze opslag is namelijk 20% goedkoper dan de diverse self-storages die je in Amsterdam vindt! Voor € 2,70 per dag huur je een houten kist van 10 m3, een zeecontainer van 33 m3 kost € 51 en als je je spullen los opslaat betaal je per m3 € 2,05. Zo betaal je voor en houten kist van 10 m3 slechts € 2,70 per dag. Voor een stalen zeecontainer (33 m3) ben je per dag € 51 kwijt en kies je ervoor om je spullen los op te slaan dan betaal je per m3 € 2,05.

Ook gebruik maken van onze goedkope opslagruimte? Vraag geheel vrijblijvend een offerte aan!