Blog

aug 18

Hoe maak je de perfecte To Do-list voor een verhuizing?

To DoDe verhuizing brengt veel werk met zich mee; het servies uitzoeken, dozen inpakken, de schilderijen van de muur halen zonder ze te beschadigen… Hoe kan je al deze taken zo goed mogelijk verdelen over de laatste paar weken, zonder er op het laatste moment achter te komen dat je tóch iets vergeten bent? Maak een To Do-list! Maar hoe? Verhuisbedrijf Wiggelaar helpt u graag op weg.

De To Do-list
De To Do-list, het woord zegt het al: een takenlijst die je binnen een bepaalde periode moet uitvoeren. Heel veel mensen maken gebruik van de To Do-list, je kan deze handige lijst dan ook voor veel verschillende doeleinden inzetten. Denk bijvoorbeeld aan klusjes in huis of werkzaamheden op kantoor. Maar ook tijdens een verhuizing is het gebruiken van een To Do-list zeer verstandig; schrijf álle nog te verrichten taken op een papiertje en begin met het afstrepen!

Tips and tricks
De belangrijkste tip die wij kunnen geven is het volgende: begin op tijd. Denk ruim van te voren alvast na over de verhuizing, wat moet er allemaal gebeuren en wie kan hier eventueel bij helpen? Schrijf alles voor jezelf op, zelfs de dingen die in eerste instantie ietwat overbodig klinken; want nee je vergeet heus niet je nieuwe woonadres door te geven aan familieleden, maar zet ook dit toch maar even op het lijstje. Naast een overzichtelijke To Do-list, is het ook belangrijk een realistische planning te maken.

Al met al is een To Do-list een zeer fijne handgreep waar u zich voor, tijdens en na de verhuizing aan vast kunt klampen. Eigenlijk niet zo’n schrijver? Neem dan eens een kijkje bij de app Evernote (Android) of Clear (Apple) en creëer je takenlijstje gemakkelijk op de telefoon!

About The Author