Blog

nov 08

Verhuizen? Maak een draaiboek!

Bedrijfsverhuizing AmsterdamEen tip van Wiggelaar: wanneer u gaat verhuizen, is het verstandig om een draaiboek te maken. In feite is dit niets anders dan een ‘verslag’ waarin u in detail beschrijft wat er allemaal moet gebeuren, welke middelen daarvoor nodig zijn en wie welke taak het beste kan uitvoeren. Een soort to do-list, maar dan specifieker. Zo bent u er zeker van dat uw verhuizing voorspoedig verloopt!

Wat kan ik allemaal in een draaiboek zetten?
Van het nieuwe – én oude – adres en de verschillende uit te voeren taken, tot aan de benodigde verhuismaterialen en eventuele bijzonderheden in het nieuwe huis (denk aan een kleine voordeur of krappe traphal); in een draaiboek noteert u eigenlijk alles wat ook maar iets met de verhuizing te maken heeft. Zo kunt u in het draaiboek ook omschrijven op welke plek het meubilair moet komen te staan en wat de exacte planning is. Stuur dit draaiboek een aantal dagen voor de verhuizing naar uw verhuisteam toe en iedereen is op de hoogte van uw plannen.

Verschil tussen voorbereidende en uitvoerende fase
Zoals u vast begrijpt, is het voor uw verhuizers niet heel relevant hoe en wat u de weken voorafgaand aan de verhuizing allemaal nodig heeft/moet doen. Het is daarom slim om uw draaiboek in twee delen op te splitsen: een voorbereidende fase en een uitvoerende fase. De voorbereidende fase houdt u voor uzelf; dit is een planning waar alleen u iets mee te maken heeft. Een ‘overkill’ aan informatie zorgt vaak voor misverstanden. Wanneer de voorbereidende fase eenmaal staat, kunt u aan de slag met de uitvoerende fase. Deze stuurt u rond naar uw verhuizers en alle andere betrokkenen. Een vlekkeloze en snelle verhuizing is het resultaat.

Uw verhuizing tot in de puntjes goed geregeld hebben? Maak een draaiboek!

About The Author