Blog

apr 06

Wat te doen bij een geschil?

GeschilU gaat er niet vanuit, maar toch kan het eens gebeuren: u bent onverhoopt niet tevreden met hoe uw verhuizing is verlopen. Oftewel: een geschil. Of dit nu komt door de te kleine verhuiswagen, dozen die tijdens het verhuizen kapot zijn gegaan of een verhuizer die helemaal niet zo professioneel blijkt te zijn als verwacht; een geschil is nooit fijn. Mocht het toch zo ver komen dat u en de erkende verhuizer er samen niet uit komen, dan kunt u de volgende stappen ondernemen.

Check, check, dubbel check
Veel mensen gaan er ‘gewoon vanuit’ dat het verhuisbedrijf waar zij mee in zee gaan een erkend verhuisbedrijf is. Maar is dat wel zo? Dit kunt u controleren in het ledenregister Erkende Verhuizers. Het is verstandig om de van tevoren getekende verhuisovereenkomst nog even na te lezen. Hierin vindt u alle uit te voeren werkzaamheden; hebben de verhuizers zich daar wel aan gehouden?

Vraag een gesprek aan
In eerste instantie is het aan u – de ontevreden partij – om het probleem aan te kaarten. Het is dus belangrijk dat u bij het desbetreffende verhuisbedrijf een gesprek aanvraagt. Heeft u een gesprek aangevraagd, maar krijgt u geen gehoor? Neem dan contact op met de Organisatie voor Erkende Verhuizers en zij helpen u.

Laatste redmiddel
Mocht het gesprek echt, echt, écht niet lopen zoals gewenst en komt u er na urenlang praten nog steeds niet uit? Dan heeft u het recht om uw geschil voor te leggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Verhuizen. Zij behandelen uw klacht en brengen uiteindelijk een bindend advies uit. Zowel u als het desbetreffende verhuisbedrijf is verplicht om zich aan dit advies te houden.

Problemen voorkomen? Schakel dan gewoon verhuisbedrijf Wiggelaar in! Al jarenlang een erkend verhuisbedrijf waar u op kunt vertrouwen.

About The Author